הרצאה 236: האמונה הטפלה של פסימיות – הנתיב להתמרה

הרצאה 236: האמונה הטפלה של פסימיות

3 בדצמבר, 1975
תרגום מאנגלית: חווה אילון

שלומות וברכות, ידידיי האהובים מאוד. אתם טובלים באהבת האלוהים, בכוח המשיח המתעורר בהוויה הפנימית ביותר שלכם. אהבה וחוזק אלה מגיעים אל עצם היותכם. אתם יכולים להרגיש את זה אם תפתחו את המבט הפנימי שלכם ואת השמיעה הפנימית שלכם לצליל וליופי ולחיוּת של כוח חדש זה המתעורר בכל רחבי היקום.

יצאתם במסע אל תוך ההוויה הפנימית שלכם בנתיב הזה. נהייתם מודעים למכשולים ולשליליות רבים שלא ידעתם על קיומם. רק כשאתם מכירים אותם, אתם גם מקשרים שעם העמדות השליליות האלה, יצרתם חוויה שלילית. הלילה אני רוצה לתת לכם תפיסה חדשה לגבי סוג מיוחד של יחס שאני מכנה אמונה טפלה של פסימיות. ברגע שזה הכרתי, זה יעזור לכם מאוד להשמיט מכשולים נוספים למימוש ההוויה האלוהית שלכם.

כאשר תגיעו לרמה מסוימת של מודעות, תתקלו בגישה שאומרת, "אם אני מאמין בחיובי ואהיה מאוכזב, אני עלול לגרש אותו על ידי אותה אמונה שלי בו. אולי זה חכם יותר להאמין ששום דבר טוב לא יכול לקרות לי, שאני לא יכול להשתנות אף פעם, שאני לא יכול לצמוח אי פעם מתוך המכשולים שלי". זהו משחק, סוג של שֹבבות מכוונת אך הרסנית, אשר מבוססת על לא כלום מלבד אמונה טפלה.

הסוג המובהק של אמונות טפלות הוא ברמה הרבה יותר פרימיטיבית ורובכם אינם דוגלים באמונות כאלה. אבל אמונות טפלות הרבה יותר מתוחכמות אכן קיימות אצל כולכם. מצאו בתוככם את הקול שאומר, "אני לא מעז להאמין בַּטֹוב. זה עלול לא לקרות". מספיק לוודא לא יותר מאשר את הקול הזה, ה"מילה" שאתה מדבר לתוך עצמך.

האמונה הטפלה של פסימיות מתחילה כשובבנות הרסנית של אמונות תפלות, אבל אז אתם הולכים לאיבוד בתוך השפעותיה הכואבות. אתם יכולים להאמין באמת במה שהנחתם תחילה כאמצעי בטיחות. עם זאת, הכחשת החיובי והאמונה בַּגרוע ביותר כדי לפייס את האלים, כביכול, היא הרסנית. אתם לא יודעים את העוצמה של מחשבות כאלה. אין משחק עם כוח כזה ללא השלכות חמורות. אין משחק כזה שאין לו השפעה חמורה.

הכוח של המשחק הזה צריך להיות מודע. זה יכול להתייחס לדברים רבים בחיים שלכם. כאשר יש לכם מחלה, זה עשוי להתייחס לריפוי. כשאתם מוצאים את עצמכם לבד ולא אהובים, אתם עלולים, במשחק ללא פגע, להביע את האמונה כי זה תמיד יהיה כך. כאשר חסרים לכם כספים או הגשמה במקצוע, אתם אומרים לעצמכם, "כדאי שאאמין שזה חייב להיות כך, אולי אז זה יכול לבוא אלי באופן בלתי צפוי." כאילו קיוויתם לאיזו דמות הורה אידיאלית שתשכך את הספקות שלכם, שתיגש הֲלֹום ותאמר לכם, "לא, לא, ילדי, זה לא כל כך רע, הכול יהיה נפלא".

בלי לדעת את זה, אתם מכתיבים לתוך הנשמה שלכם אמונה היוצרת נסיבות שמוכיחות את זה. אז אתם "שוכחים" שהתחלתם את המשחק הזה ברוח של אמונה טפלה או אולי ברוח של מניפולציה רגשית. אתם נעשים כל כך מעורבים במה שיצרתם ללא משׂים שאתם באמת מתחילים להאמין כי השלילי הוא המציאות. מה שהתחיל כמדד בטיחות של אמונות טפלות הופך בהדרגה לאמונה ברמה אחרת של התודעה שלכם. האמונה יוצרת את המציאות ואתם נשארים בדיוק באותה פוזיציה.

זוהי, ידידיי, עמדה מרומזת שאינכם יכולים לראות בתוככם. עם זאת, העבודה שאתם עושים וההתקדמות שאתם חווים הפכו רבים מכם למסוגלים לאתר סוג מסוים זה של אמונות טפלות. כל התכסיס הזה של המוח הוא מסוכן מאוד. הסכנה טמונה בשימוש לרעה בכוחה של המילה, בעוצמתה של החשיבה שלכם, בעוצמה של שטיפת המוח העצמית שלכם. כאשר אתם נתקלים בהונאה עצמית זו בכם, חברים יקרים שלי, עצרו ושאלו את עצמכם מהן ההשפעות שלה על החיים שלכם. הרחיקו עצמכם מהחיים שלכם ובחנו מה אתם עושים. התחברו לרמת ההתכוונות שמאחוריה.

השלב הבא יהיה: "אני רוצה לעצור סוג זה של הולכת שולל עצמית. אני לא יכול להערים על החיים. אני בוחר להיות כן. מה שאני אומר לעצמי צריך להיות מה שאני באמת מתכוון ברמה העמוקה ביותר של הווייתי. זה חייב להתאים לאמת של החיים". לפיכך, כשאתם מתריסים נגד התחבולה השגרתית של האמונה הטפלה של פסימיות, היכן שהיא עשויה להתקיים בכם, אתם מאתגרים את זה עם ההחלטה שלכם למצוא מסלול חדש לפעילות המיינד שלכם.

השלב הבא הוא החשוב ביותר. זה אולי נשמע פשוט מאוד וזה בעצם פשוט מאוד, עם זאת, נראה אולי שדרושה כמות עצומה של אומץ – האומץ להאמין בטוב. זו באמת אחת מתהומות האשליה. ללא הבטחות של התוצאה תצטרכו להעז לצאת לתוך ארץ לא נודעת שם אתם מאמינים בחיובי. הכריזו על אמונתכם ביקום השפיר. הביעו את האמת שכל האפשרויות קיימות.

זו הבחירה שלכם באיזו דרך מהדרכים הרבות תרצו לנסוע, דרך התבוסתנות, ההכחשה, הציפייה השלילית או דרך האמונה בפרישׂה היפהפייה של אפשרויות בלתי מוגבלות שהיא טבען המּוּלד של החיים. אפשרויות אלה מעוגנות בנשמתכם.

אין דבר שאתם לא יכולים להגשים. אין דבר שאתם לא יכולים לחוות אם אתם באמת מתמסרים לזה. הסירו את העוגן שמעכב אתכם מהתרחבות זורמת זו. אפשרו לתהליכים הבלתי רצוניים עם האפשרויות היצירתיות הבלתי מוגבלות שלהם לשאת אתכם ולהביא אתכם לחופים חדשים של הגשמה. הכריזו על האמונה האמיצה שלכם ברוח הפנימית הטובה ביותר שלכם. האומץ טמון בגישור על הפער בין הכרזה על האמונה ועד שהיא נושאת פרי וממומשת.

הפיתוי להישען על האמונות הטפלות השליליות הישנות הוא שאתם לא צריכים להשקיע בִתקופת המתנה של חוסר ודאות. אתם מדברים על האמונה השלילית והיא מתרחשת. יש לכם את הוודאות המפוקפקת של תוצאות מיידיות שאתם כל כך להוטים אחריהן. מצד שני, המסע לאמונה באפשרויות של התגשמות חיובית דורש זמן הולך וגדל, הבשלה. זה נחוץ רק בגלל שהתהליכים הנפשיים שלכם, שהיו רגילים כל כך לאמונות שליליות, צריכים להתאים את עצמם, כך שיוכלו להכות שורש בארץ החדשה של יופי ושפע.

אתם משתנים מארץ אחת של ישות פנימית לאחרת, מקימים שורשים חדשים וצמיחה חדשה. תקופת ההיריון היא הכרחית ודורשת אותו סוג של אמונה שיש לגננים חסרי ניסיון, זורעים זרעים ומחכים שצמחים יצמחו, מבלי לראות אף פעם את תהליך העבודה. זה אותו דבר איתכם. האומץ שלכם טמון בלהאמין בטוב ביותר שלהוויה הפנימית שלכם יש להציע ובמה שלחיים יש להציע. הכרזה זו של אמונה היא צעד משמעותי שצריך לחזק.

עכשיו, ידידיי, הנה מלכודת שאני רוצה להזהיר מפניה. האומץ להאמין בפרישׂה של חיים חיוביים יכול בקלות להתבלבל עם משאלת לב. יש הבדל עדין אך מאוד מובהק בין משאלת לב לבין אמונה איתנה בחיובי. כולכם מתמכרים בקלות רבה למשאלת לב. ואז, כדי להיות "מציאותי", כי אתם כבר יודעים את התוצאות המאכזבות של משאלת לב, אתם פונים לאחור אל האמונה הטפלה של פסימיות.

הבה נהיה ברורים מאוד לגבי ההבדל בין משאלת לב לריאליזם של אמונה חיובית. יש גורם אחד מאוד מובחן, ברור, פשוט וחשוב שיפשט את העניינים עבורכם כדי להבדיל ביניהם. משאלת לב היא חלומות מסתחררים של הגשמה מבלי שצריך לשלם מחיר: ללא כל שינוי של אישיות או עמדה או גישה או חשיבה או הרגשה או משחק או הוויה. אתם חולמים בהקיץ שהגשמה רצויה זו או אחרת תגיע אליכם דרך קסם וללא תמורה, ללא כל השקעה בחיים ובתהליך הבריאה, מבלי לתרום לתהליך ההתפתחותי על ידי מחויבות לטיהור שלכם. משאלת לב היא חלום פאסיבי שבו אתם מקווים כנגד כל תקווה, שמשהו רצוי יקרה לכם שאינו דורש מכם להסיר את המחסום המאוד מסוים שמונע את האירוע או המצב הרצויים.

ככל שאתם משקיעים פחות במאמץ היכול להפוך אירועים או מצבים רצויים למציאות, כך פחות אתם מאמינים בביטוי האמיתי שלהם. ככל שתצדיקו את האמונה הטפלה של הפסימיות, כך החיים שלכם יהיו פחות רצויים. יותר ויותר אתם מייחלים לברוח מזה באמצעות חלומות בהקיץ מסתחררים המהווים תחליף למציאות. זה צורך הרבה אנרגיה יצירתית שיכולה להיות מושקעת בחיים ובהגשמה אמיתיים. חלומות בהקיץ הם רק הצד השני של אמונה תפלה של פסימיות.

אז אתם מבינים, ידידיי, האמונות הטפלות של הפסימיות והחלומות בהקיץ קשורים זה לזה אך אינם יכולים כלל להתקיים בו זמנית. אתם יכולים באותו יום או אפילו בתוך שעה אחת להתמכר לחלומות בהקיץ ואז אולי בתוך דקות להתמכר לאמונות טפלות של שליליות.

אתם יכולים להשיג את עצם הדבר שאתם חולמים בהקיץ עליו, צורכים כמות עצומה של אנרגיה ויצירתיות מתועלת בצורה לא נכונה, לו רק הייתם מחויבים באופן מלא לחיים ולאני, נותנים את המיטב לשניהם, שאחד הם. כשאתם לא מבינים את החלום בהקיץ, האכזבה שלכם מחזקת את האמונה הטפלה של פסימיות.

מה שהתחיל כמשחק מחזק את האמונה השלילית, המעגל הזדוני – מאיץ, ואתם מוצאים שזה יותר ויותר קשה לחלץ את עצמכם. אתם מתנדנדים קדימה ואחורה מהאמונות הטפלות של השליליות אל החלום בהקיץ. ככל שאתם מתמכרים לחלום בהקיץ כדי להימלט מהשליליות, פחות אתם יכולים לחוות באמת יופי, הגשמה, שפע, אהבה, שמחה, שלום והתרגשות.

חלומות בהקיץ לעתים קרובות מסתחררים על ידי אגו מוקטן במקום על ידי הרצון שמגיע מהאני הגבוה שלכם, מהרוח הפנימית שלכם. בחלומות אלה, האגו המצומצם מחפש תרופה כוזבת נגד תת ההתפתחות שלו. לדוגמה, במקום לדמיין את עצמכם במשלח יד פורה, התורם לחיים בשמחה ובאופן משמעותי, או לדמיין את ההצלחה והשפע שלכם מההנאה המוחלטת של פירות העבודה שלכם כביטוי תקף של החיים, אתה חולמים על עצמכם כעל אדם מעולה כדי להרשים אחרים, אולי את המשפחה שלכם או אלו שהקלו בכם ראש.

אפילו בהתמוגגות מהאגו הזה, למרות זאת, ההיבטים המקוריים של הערך האמיתי כלולים. הכבוד שלכם הוא מציאות שאתם מחפשים ולעיתים קרובות מתיקים, מבלבלים בין זה לגאווה הקטנונית של האגו המוגבל. הערך האמיתי של הרוח הפנימית שלכם נועדת להגשמה עשירה של אהבה, שפע, ידידות, תקשורת, אפילו להכרה ולכבוד. אבל בחלום בהקיץ כל זה בא בצורה של אגדה שלא ממש משכנעת אתכם, לכן כמובן שאינכם יכולים להאמין בזה.

רבים מכם אולי הבחינו במסלול הנתיב שלכם, כי בתחילת הדרך, עדיין היה לכם ההרגל להתמכר למכביר לחלומות בהקיץ. אולי אפילו בלי לשים לב לכך או מנסים במכֻון לעצור את זה, איבדתם את הרצון לכך. ככל שאתם מתמודדים עם המציאות של הישות שלכם, כך הופכים החיים לאמיתיים יותר. הפיתוי לייצר חלומות בהקיץ הולך ופוחת.

אבל רבים מכם עדיין מתמכרים להם, לפחות בתחומים מסוימים של החיים שלכם. כשזה המקרה, הסתכלו עמוק יותר. מצאו את השלב שבו אתם עדיין מתמכרים לאמונה הטפלה של האמונות השליליות שלכם. אתם יכול להתמיד במחשבה הזאת ולגלות שאתם מקווים, בצורה מאוד מתוחכמת, שמישהו יופיע וייתן לכם הגשמה ללא תמורה, ללא כל מאמץ מצידכם, מבלי שתסירו את החסימות למימוש או אפילו מנסים לראות שהם נמצאים בתוככם. אתם מקווים שסמכות-על תבטיח לכם שזה יקרה בדיוק כמו בחלומות בהקיץ שלכם, אתם לא צריכים להרוויח או להשיג את זה, זה יימסר לכם.

רק כשתאמתו את המחשבות האקראיות החולפות האלו ותהפכו אותן לתמציתיות, יתאפשר לכם לראות את האבסורד שלהן ויעזור לכם לוותר עליהן. תבינו ששפע זמין רק במידה שאתם רוצים "לפזר" את עצמכם לתוך החיים, נותנים בנדיבות מהעושר הפנימי שלכם לכל התהליך הזה כמו שאתם רוצים לקבל מן השפע של החיים.

אתם נתקלים פעמים כה רבות בקושי לשאת אושר והנאה. התחלתם לפתוח את הדרך לכך באמצעות עבודה על הטיהור שלכם. כאשר התוצאות מתחילות לזרום אל תוך הישות שלכם, הן כלפי חוץ והן כלפי פנים, אתם מתכווצים בחזרה. זה לא סתם הרגל ישן. זוהי תוצאה של להיות מחויב עדיין למדד הבטיחות הדמיוני של האמונה הטפלה בפסימיות, ובו בזמן, לחלומות בהקיץ.

הדבר האמיתי שהוא העושר הפנימי שלכם יכול ליצור סוגים עצומים של הגשמה. אתם עוצרים את העושר הפנימי שלכם אבל עדיין שואפים לתוצאות באמצעות אמונה טפלה של פסימיות וחלומות בהקיץ. אתם מתעלמים מהבארות הבלתי נִדלות של עצמכם אשר יכולות להעשיר כל רגע של החיים שלכם.

השינוי העצום והצמיחה שכבר התרחשו בכה רבים מכם הביאו לתוצאות שעדיין אתם לא מעיזים להאמין. הרבה יותר סיפוק, אושר, הנאה ושפע קיימים בחייכם. אבל באותם אזורים שעדיין חסומים אתם דוחים הנאה כי זה מרגיש לא נוח. לפחות עכשיו אתם מודעים לכך באופן מלא, וזה ללא ספק חשוב לאין שיעור.

מסר זה עשוי לעזור לכם ליצור קשרים נוספים, כך שתוכלו להשמיט את כל החסמים הנוספים לאושר אמיתי ולא לחלום על סיפוקים / שביעות רצון. אם אתם משתמשים בחומר שבהרצאה זו, מתבוננים בזה בתוך עצמכם ומיישמים את מה שאמרתי, זה יעשה הבדל בעבודת ההתמרה שלכם. אתם תהיו מסוגלים באמת להפוך אמונה שלילית, כי אתם יכולים לראות את זה כמו טריק ברמה מאוד מתוחכמת. וותרו על הטריק הזה. יהא בכם האומץ של אמונה חיובית בעושר שלכם ובהתכוונות החיובית לתת מהעושר הזה כמיטב יכולתכם. אתם תיצרו את האומץ הדרוש כדי להאמין בטוב ביותר שהחיים יכולים להיות אי פעם.

ידידיי היקרים, אתם בקהילה הזאת של בני האדם ממלאים משימה אצילית חשובה. תהליכי היצירה של היקום תלויים בכל ישות אינדיווידואלית. הצעד הזעיר ביותר של רצון טוב בתוככם, כל כוונה להיות בַּאמת, להתמודד עם האמת, להתעמת עם הגרוע שבכם ולהתמיר אותו למקור הטוב ביותר שלו, מוסיף למאגר הגדול של הכוחות היצירתיים הזורמים ודוחפים את עצמם לַנצח יותר כגילויים לכל החיים. כל שלב בצמיחה שלכם מסייע לא רק לאושר האישי שלכם ולהגשמה, חשוב כפי שזה, אבל הוא גם כוח רב עוצמה דומה לאנרגיה גרעינית, שנוצר על ידי הקהילה שלכם וגרעיני תאי אטום אחרים, אשר מתרחבים ומוכפלים, כך שכוח המשיח זוכה בתמריץ גדול יותר ויותר.

שאלה: ההרצאה הזאת נראית לי נוגעת מאד לחיים שלי עכשיו. זה נראה כמעט מופלא. המיזם העסקי שהתחלתי נראה כאילו זה הולך להיות הצלחה. חסמתי כל כך הרבה מהחיובי, ובכל זאת משהו טוב מאוד קורה. עכשיו כשזה קורה, אני מרגיש שאני הולך הרבה לתוך האגו שלי. אני מוצא את עצמי חושב שאני טוב יותר מאחרים. אני מבקש שתגיב על זה.

תשובה: זה כמובן איך שאתה הורס. מה שאתה יכול לעשות כאשר אתה מגלה בעצמך את הדרך הזו של חשיבה הוא באופן פשוט מאוד ובנחישות, אך מבלי לדחוף במאמץ, לנסח מחשבה נוספת. המחשבה יכולה להיות: "אני לא רוצה להציב את עצמי מעל אחרים. אם חלק ממני רוצה את זה, אני לא רוצה את זה. אני מתפלל לכוחות האלוהיים שבתוכי לעזור לי ליצור סוג אחר של יחס ועקב כך מציאות נוספת. אם אני רוצה להיות טוב יותר מאחרים, אני חייב גם להרגיש לא ראוי לקבל את המימוש הקטן ביותר. אני לא טוב יותר מאחרים ואני לא גרוע יותר מאחרים". כל בני האדם הם ביטויים נפלאים של האלוהות. פרח אחד אינו טוב יותר מפרח אחר. ציפור אחת לא טובה יותר מציפור אחרת. ההר אינו טוב יותר מהים. עץ האורן אינו טוב יותר מהאלון. חישבו על עצמכם ועל אנשים אחרים במונחים אלה והצהירו שהרצון הטוב שלכם יאפשר לאחרים להיות את הכי טוב שהם. לאחר מכן אתם יכולים לאפשר לעצמכם להיות הכי טובים שהינכם, כך שאתה באמת יכולים ליהנות מפירות המאמצים שלכם ולהרגיש שאתם ראויים להם.

שאלה: כל חיי, נראה שעשיתי בדיוק את מה שההרצאה עסקה בו, כי לא רציתי להתמודד עם אכזבות. אבל גם הרגשתי שאני חייב את זה, אני לא יכול לסבול שאין לי את זה. פחדתי לא רק מכישלון, אלא גם מהמשמעות של כישלון. האם זה משהו שלא אמור היה להיות לי, או מה? מצאתי באמונה הטפלה הזאת ביטחון אבל אני רואה איך היא הגבילה אותי.

תשובה: יש לה. הגישה הפורייה ביותר לגבי האפשרות שלא לקבל את המשאלה מתגשמת בצורה מסוימת זו תהיה דומה לזה: "אם הרצון הזה והזה לא יתממש עכשיו, יש לי האומץ להתעמת עם עצמי ולמצוא את המשמעות". המשמעות היא לא משהו רע וגם לא רומזת שאתם לא ראויים או שיש משהו נורא שאתם צריכים לפחד ממנו.

זה יכול להיות הרבה דברים שונים. זה יכול להיות שישנם בכם מכשולים מסוימים שאתם צריכים לדעת עליהם, לא רק למען המימוש הזה, אבל אפילו יותר חשוב למען הפרישה הכוללת שלכם כישות, כדי להיות מאוחדים במלואכם ובשלמות. יש לכם אינטליגנציה, פתיחות ורצון טוב בתוככם ללמוד. זו יכולה להיות חוויה מרהיבה. אם מה שאתם רוצים לא קורה עכשיו בדרך זו, מה שיעשה אתכם מאושרים ושלמים יקרה בדרך אחרת שעשויה אולי להתברר כטובה יותר. תינהו אחר האמת של הפוטנציאל שלכם והצהירו, "אני יכול לקחת אכזבה רגעית ולהפוך אותו לקרש קפיצה. אני לא צריך לחשוש שזה אולי לא יקרה עכשיו, בדרך המסוימת הזו. יש הרבה דרכים".

עם גישה זו תוכלו ליצור אקלים פנימי רגוע, כך שלהשיג את התוצאה לא תהיה שאלה של לעשות או למות. דרישה כזו יוצרת מתח בלתי נסבל, שלעתים קרובות מהווה מחסום ישיר למימוש הרצון. יחס נינוח ומפיק צמיחה יחלץ אתכם ויאפשר לכם להאמין במיטב. תפתחו את הדלתות כדי למצוא הרבה על עצמכם. זה יהיה עשיר לאין ערוך מאשר ההגשמה בלבד של המשאלה שלכם יכולה הייתה להיות.

שאלה: בהתייחסות למילה אחת שהשתמשת שאני נאבק איתה- האם אתה יכול לחדד מהם מרכיבי האומץ והיכן אפשר לחוש את ייצוג האומץ בגוף?

תשובה: כן. יסודות האומץ הם היכולת והנכונות לחוות כאב או אכזבה וללמוד ממנו ולהשתמש בו כמפתן. זה אומץ. אומץ לסכן את כל זה במקום לעמוד בשקט ושיהיה לנו הביטחון של דלת אחורית קטנה פתוחה, אף פעם לא להעז לצאת קדימה למצב חדש לחלוטין. זה אומץ. לאהוב זה אומץ כי האדם האהוב לא תמיד יגיב על פי הרצונות שלכם והרצון העצמי שלכם. לתת זה אומץ כי הלב הקטנוני בשליליות שלו עדיין מאמין שכאשר אתם נותנים אתם מפסידים ואף אחד לא ייתן לכם כלום בתמורה. זה אומץ להסתכן בלגלות שהאמונות השליליות שלכם עשויות להיות לא נכונות. זה דורש אפילו אומץ רב יותר לא להיות מיואשים.

אתם מרגישים אומץ בכל הגוף שלכם, כמו שאתם מרגישים אהבה בכל הגוף שלכם, כי אומץ הוא חלק חיוני של אהבה. כל תא וכל נקבובית רוטטת ומהדהדת עם כל גישה אלוהית, שאתם יכולים לאפשר לבטא את זה דרך המוח שלכם, הרצון שלכם, הנשמה שלכם, וכך דרך כל הגוף שלכם.

אני אסיים את הפגישה הזאת עם תפילה שהאלוהים שבכם מבטא. כפי שעשיתי פעם בעבר, אני מבקש מכם להקשיב לאלוהים הפנימי שלכם ולשמוע את המילים המהדהדות בתוככם. כאני אומר את המילים קבלו את ההד שבפנים. זה יעזור לכם לכוונן את האוזן הפנימית שלכם המקשיבה לקול של אלוהים, ממלא אתכם עם מסרים כגון אלה:

אני עובד דרככם.

אני בכל המחשבות שלכם, אם אתם רוצים לשמוע אותי.

אני בכל מה שאתם רואים, אם אתם רוצים לראות אותי.

אני נמצא בכל המילים שאתם מדברים, אם אתם מבקשים שאני אתבטא דרככם.

אני בכל המעשים שלכם, אם זו תהיה המחויבות שלכם.

וכמו שאני וכמו שאני נגלה דרככם, אתם מגלים את החיים במונחים חדשים.

אתם תראו שהחיים הם אחדות מופלאה שבה אין מה לחשוש.

מה אתם צריכים לפחד אם תגלו אותי?

מה אתם צריכים לפחד אם אתם מזדהים איתי ?

דעו שאתם אלוהים.

ככזה אתם אף פעם לא יכולים למות.

תנו את מה שאתם עכשיו, בחשיבה שלכם, בהוויה שלכם, בתפיסות שלכם – לי.

כאשר אתם נותנים את עצמכם לי, אזי אתם חייבים להיות נצחיים.

הקשיבו לַרגע בתוך עצמכם בזמן שאני נשאר אתכם. אתם מבורכים באופן עשיר, ידידיי האהובים.

נערך על ידי ג'ודית וג'ון סאלי