הרצאה 27: הבריחה אפשרית גם בנתיב – הנתיב להתמרה

הרצאה 27: הבריחה אפשרית גם בנתיב

 
11 באפריל, 1958
תרגום מאנגלית: עמיר כרמל

שלום בשם האל. אני מביא ברכות לכולכם ידידיי.

היות שרוב בני האדם מחזיקים בעמדה שגויה באיזשהו אופן בסיסי – מבחינה פסיכולוגית או רוחנית – אחד הדברים הראשונים שקורים כאשר אתם מתחילים ללכת בנתיב הוא שחייב להתרחש שינוי בחייכם. בנוסף, לעתים קרובות קורה שאתם אפילו לא מודעים לעמדה הבסיסית השגויה. אך בשל תשוקתכם הכנה מבחינות אחרות ללכת בנתיב של התפתחות- עצמית, היכרות-עצמית או טיהור, או כל שם אחר שתבחרו, הדרכתכם מתחילה בחלקה משומרי הנשמה [spirits guardian] ובחלקה היא נובעת מהעצמי הגבוה שלכם עצמכם אשר חפץ למשוך את תשומת ליבכם לעמדה השגויה. הדבר נכון לא רק לאנשים שעבודת הנתיב חדשה להם. למען האמת, פעמים רבות ניתן לראות שאנשים משתוקקים בכנות ללכת בנתיב, שהם פתוחים מבחינות רבות, שהם מחפשים את האמת באמת, ועם זאת הם עיוורים מבחינה אחת או שתיים למבנה הפנימי שלהם עצמם. הדבר חל גם על אנשים שכבר גילו אמיתות רבות והם מתקדמים מבחינות מסוימות, אבל נותרה אצלם נקודה עיוורת, איזו התנגדות עיקשת להתמודד עם הדילמות החיצוניות והפנימיות שלהם.

כן, הקונפליקטים החיצוניים תמיד מושכים תשומת לב, אבל כולכם יודעים שקונפליקט חיצוני אינו אלא השתקפות של קונפליקט פנימי. ובכל זאת, פעמים רבות מאוד, העמדה של אנשים בעניין זה היא שגויה; הם סבורים בסתר, שאם הם ינסו ללכת בכיוון מסוים, הקונפליקט החיצוני ייפסק בסופו של דבר, ומשום מה הם מצפים שהתנאים ישתנו בהתאם לרעיונות/דעות שלהם עצמם, אותן דעות קדומות שנוצרו בעקבות העמדה הבסיסית השגויה. כך אתם מתעלמים מן העובדה הפשוטה שקודם כל הדעות שלכם צריכות להשתנות לפני שהתנאים המרגיזים יקבלו הזדמנות להשתנות גם הם. כך אתם מוצאים את עצמכם בנקודה קריטית כלשהי בנתיב במעגל קסמים שלילי: אתם מחכים שיחול שינוי בתנאים, בעוד התנאים ממתינים שתשנו את דעתכם.

אני רוצה להפנות לכך את תשומת ליבכם ידידיי. הדבר חל לא רק על אותם ידידים שהתחילו בנתיב רק עכשיו, אלא גם, וביתר תוקף, על אותם ידידים שכבר הולכים בנתיב מזה זמן ועושים מאמצים כנים. אתם מבינים ידידיי, אתם צריכים להשתדל מאוד לא להתחמק יותר, אבל זה מה שאתם עושים באופן קבוע. שבו במנוחה ידידיי וחשבו בשקט מהן הדאגות שלכם, מה הם הקונפליקטים. אלה עשויים להיות רבים. במקרה אחד, זו עשויה להיות בעיה ביחסי אנוש; במקרים אחרים, משהו אחר. אבל לא משנה מהי הבעיה, היו מודעים לכך שהבעיה קשורה ישירות לעמדה פנימית שגויה והתפללו לזיהוי, להדרכה, להארה במובן זה. אם בכלל תחפשו בכיוון הזה, ואם תהיו פתוחים באמת לגלות את התשובה המיוחדת לכם ולראות את הקשר בין הבעיה החיצונית שלכם לבעיה הפנימית, הדרכה תוכל להינתן; או בעצם, הזיהוי יתרחש, שכן לעתים קרובות ההדרכה ישנה אבל אתם מסרבים לראותה! אתם מסרבים לראות את הסימנים, את התמרורים הרבים שניתנים לכם באופן קבוע, ואתם ממשיכים להפנות להם גב. אתם מחפשים בדרך אחרת; אתם ממציאים לעצמכם תירוצים; ואתם מנסים לומר לעצמכם שהבעיה החיצונית שלכם קשורה למשהו אחר.

עכשיו ידידיי, העובדה שאתם הולכים בנתיב לא מחסנת אתכם מבריחה. לכולכם ידוע שכל דבר יכול לשמש לבריחה. זה נכון בלי ספק לגבי הדת, ואפילו לנתיב ההתמרה! למשל, אם אתם לוקחים את המילים שניתנות כאן ומפרשים אותן בדרך שגויה, בדרך שמתאימה להונאה-העצמית שלכם, כי אז הנתיב משמש לבריחה. אם אתם עיוורים לאותו החלק של הלימוד שיכול לפקוח את עיניכם, אבל יש בתוככם משהו שנאבק ומתנגד לשמוע את האמת, כך שברוב חריצות אתם לא שומעים את מה שיכול להועיל לכם, אבל אתם ממשיכים להתפעל מאוד מדברים שהם אולי נכונים ויפים אבל פחות חשובים למקרה הספציפי שלכם, כי אז הלימוד הזה מהווה בריחה. אל לכם להאמין שעצם היותכם בנתיב, עצם הקבלה של חלק מהייעוץ שלי, עצם קריאת ההרצאות, או רק על ידי מדיטציה ותפילה מדי יום, אל תאמינו שהדבר מבטיח את היכולת להתמודד עם עצמכם, או שאתם לא בורחים ממה שעוד לא פתור בתוככם. אתם אולי מופתעים מכך ידידיי, אך חשוב להבין את הדבר. כל דבר שאתם עושים מלּווה תמיד בשאלה איך אתם עושים אותו. העובדה שאתם עושים כך וכך עוד לא מספיקה, ולעולם לא תבטיח שהדבר יוביל אתכם לצאת מן החושך. הכל תלוי בשאלה איך אתם ניגשים לביצוע עבודת הנתיב ועם מה אתם מוכנים להתמודד.

עתה ידידיי ברצוני לומר כך: הדבר שאתם נמנעים מלהתמודד איתו, לא בהכרח מוסתר עמוק בתת-מודע שלכם. לא. לעתים קרובות מאוד הדבר נמצא ממש מול האף שלכם, הוא כל כך ברור; הוא כל כך פשוט שאתם לא רוצים לראות אותו. לעתים תכופות אתם מחפשים את התשובות במקום רחוק. אתם מחפשים דברים שקשה הרבה יותר למצוא, אבל מה שמונח לפניכם ממש, ממנו אתם ממשיכים להתעלם.

נכון שאנשים רבים שעוד לא התקדמו במיוחד מבחינה רוחנית, נראה כאילו הם מצליחים לברוח בלי עונש מכל כך הרבה עניינים. אבל אחרי שהגעתם לרמה מסוימת של התפתחות רוחנית, גם אם אתם מצליחים להימלט מחלק מהקונפליקטים הפנימיים שלכם, תהיו חייבים להתמודד עם השלכות חריפות יותר אם תמשיכו להתעקש להימנע. כך שאולי לא תוכלו לצאת ח לק מכל דבר כמו שיכולים אחרים; והדבר עשוי לתת לכם כיוּון טוב מאוד משום שהוא חייב, במידת מה, להראות לכם היכן אתם עומדים ושמשהו אינו כשורה בדרך שבה אתם פועלים מבחינה רוחנית, משהו שלא ראיתם. אבל אם תמשיכו להחזיק את האפשרות לנגד עיניכם, תוך שאתם נאבקים עם עצמכם ומתגברים על התנגדותכם בעזרת זיהוי ההתנגדות ותפילה לעזרה, אזי הזיהוי בוא יבוא. הוא חייב להגיע! וכל הסימנים החיצוניים שמצביעים על הפתרון יתחילו פתאום להיראות לכם הגיוניים וברורים מאוד; התשובה תהיה כל כך הגיונית ותיתן תמונה מלאה; ואותה תחושה של עמדה שגויה שציפיתם שתשתנה בהתאם לרעיונות שלכם מבחוץ, תתחיל אז להשתנות בפועל בפעם הראשונה מתוככם, משום שחוללתם שינוי פנימי ולכן תפעלו אחרת בסיטואציה החיצונית, כתוצאה מן השינוי הפנימי. אחרי שתגלו זאת, אתם תראו שרצונכם החופשי הוא רב עוצמה מאוד, אבל גם תראו שרצונכם החופשי לבדו, בלי עזרת אלוהים ובלי ההדרכה שהוא מעניק לכם בתנאי שאתם בוחרים בעמדה הנכונה, הרצון החופשי שלכם הוא גם שום דבר. ההבנה תגיע אליכם, אלא שאתם חייבים לאפשר זאת על ידי ביצוע שינוי פנימי.

איך להתחיל, זו אולי השאלה אצל כמה מכם ידידיי היקרים. כאן אני אומר לכם: הדבר לא קשה כמו שהוא נראה. נסו לנסח את הרעיונות/הדעות שלכם ולהתחיל בבעיות שלכם עצמכם במונחים הפשוטים ביותר. פשטו את העניין; אל תהפכו אותו לעסק מסובך כל כך. לא משנה מהי הבעיה החיצונית, נסו לקשר אותה למגרעות השונות שלכם. במבט ראשון הדבר נראה אולי בלתי אפשרי ולגמרי לא קשור. אבל אני מבטיח לכם שיש קשר. תמיד יש קשר. בדרך כלל לא מדובר רק במגרעת אחת שאחראית לדבר, משום שמגרעת אחת תמיד קשורה למגרעת נוספת. יש גרעין שלם: יש קשרי גומלין בין כולן. אם אתם מצליחים לקשר בין החסרונות השונים שלכם לבין הבעיה, חצי המלאכה כבר הושלמה.

אם עדיין לא תפשתם בבירור את הקשר, אם אתם אולי חשים או מרגישים משהו אבל לא ממש מצליחים למצוא את הקשר, התפללו בכנות ובפתיחות להבין מהו. התשובה כבר לא רחוקה אז, ידידיי. כל מי שפתוח באמת ומשתוקק בכנות למצוא תשובה, ומפסיק את כל ההתנגדויות, חייב לקבל תשובה ויהי מה, בלי יוצא מן הכלל. לכן נסו לעשות זאת יקיריי. אצל כל אחד מכם יש משהו בחיים שאתם לא ממש מרוצים ממנו: אולי תשוקה לא מסופקת או בעיה כלשהי, גדולה או קטנה. התבוננו במגרעות שלכם ושקלו אותן; התעמקו בהן. מה יכול להיות אחראי לבעיה במישרין או בעקיפין? ואז התקדמו שלב נוסף. לכולכם ידוע שכל מגרעת היא הפרה של חוק רוחני כלשהו. אולי תוכלו באחת ההרצאות להציג בפניי מגרעת שיש לכם; שאלו אותי, ואני אראה לכם איזה חוק רוחני מופר על ידי אותה המגרעת. הדבר ייתן לכם אז את המדיטציה הנכונה איך להתמודד עם המגרעת; באופן זה תוכלו למצוא קשרים נוספים אם תתחילו למדוט על הפרת החוק הרוחני בידי אותה המגרעת שאחראית לבעיה המיידית שלכם.

אני מבטיח שתקבלו תוצאות אם תפעלו בדרך זו. אז הנתיב לא יהיה עוד צורה נוספת של בריחה. הוא יהיה מציאות, כפי שצריך להיות, והוא יביא אליכם את הדבר החשוב ביותר שהחיים-הארציים מציגים, כלומר, התמודדות עם עצמכם. נסו לזכור זאת; אל תעברו על המילים שלי בשטחיות. קראו אותן מחדש בתשומת לב; שאלו את עצמכם האם אתם מוכנים לעשות זאת. הדבר עשוי להיות חדש לכם. ייתכן שניסיתם דברים אחרים בדרכים אחרות, אבל נסו זאת עכשיו בדרך הזאת.

ואז ידידיי, נסו להתבונן ממרחק מה ובמידה של אובייקטיביות בתגובה שלכם בשעת מעשה. זו יכולה להיות תופעה מעניינת מאוד מבחינתכם, כי היא יכולה לספק לכם רמז כלשהו לגבי הזרמים המתנגשים בנשמתכם. יש בכם חלק אחד שמשתוקק בכנות להתקדם ולהקריב את הנחמה שבהונאה-עצמית. אבל יש בכם חלק נוסף שנאבק בפראות נגד זה. אם תוכלו להביא את עצמכם להסתכל על החלקים המתנגשים האלה בתוך עצמכם כמו צופה מן הצד שאינו מעורב רגשית, לעת עתה לפחות, אז תדעו מה מתרחש בתוככם ובאיזו מידה החלקים המתנגדים שבכם אחראים לתלאות חייכם. זה חשוב מאוד. כשאתם עושים את מה שייעצתי לכם כרגע, אל תיקחו כמובן מאליו שרק בגלל רצון טוב חיצוני, ולפעמים גם כוונות טובות שטחיות שיש לכם, אל תחשבו שאתם יכולים להמעיט בערכם של החלקים המתנגדים שבכם. למען האמת יש להתייחס אליהם כאל יריב רב עוצמה. עליכם להתייצב גם מול החלק הזה שבכם, לא רק מול המגרעת עצמה. עליכם לתפוש שקיים בכם צד שאינו רוצה את מה שהצד השני שבכם שואף אליו. זיהוי הפער ביניהם הוא הגורם החשוב מכולם. עד עכשיו נהגתם לתרץ תמיד את החלק בכם שיוצר קונפליקטים או נלחם. הושפעתם כל כך מהצד השלילי בכם, עד שהצד הטוב או החיובי, שרוצה את הדבר הנכון או הנבון, הוכנע. תירצתם את תבוסתו בהסברים מכל הסוגים. ואז ידידיי, אפילו האינטליגנטים ביותר ביניכם, אפילו החכמים המזהירים, נעשו עיוורים מאוד ומאוד לא אינטליגנטים במובן האחד הזה של התחמקות. התחמקות היא עיוורון, ועיוורון הוא ניגודם של האור או ההארה.

בנתיב שלנו להיטהרות יש שלושה חלקים עיקריים של העצמי שאיתם צריך להתמודד: השכל המודע (המיינד), הלא-מודע והתת-מודע. שני האחרונים אינם זהים כלל. הלא-מודע הוא מה שיכול להפוך למודע אם תבחרו להסתכל בכיוון הנכון. אתם פשוט לא ערים לו משום שהמבט הפנימי שלכם מופנה לכיוון אחר, אבל ברגע שאתם משנים את כיוון המבט, הדבר הופך להיות מודע. הוא עומד ממש מולכם וממש על פני השטח. עליכם לראות את ההבדל בבהירות רבה.

כשאתם מתחילים ללכת בנתיב ההתמרה, כפי שהסברתי פעמים רבות, אתם מטפלים תחילה ב מודע; ונתתי לכם משימות שונות וייעוץ איך לבצע זאת ואיך לנסח בפשטות, באופן תמציתי ומאורגן, את מה שכבר מודע. אבל לפני הירידה אל התת-מודע, עליכם לפגוש תחילה את הלא-מודע. מה שהסברתי לכם עד כה בהרצאה זו שייך ללא-מודע, וכאן הראיתי לכם איך להתמודד איתו. רק אחרי שכבר סילקתם חלק מן הבעיות הללו נוכל לחשוב איך להעמיק אל השכבות התת-מודעות שחשוב להיות מודעים להן.

יש לכם דימויים רבים שנוצרו במהלך השנים הראשונות שלכם, ואלה משפיעים על חייכם עתה. חלק מהדימויים הבאתם איתכם מגלגולים קודמים, כמובן, אך הודות לקיומם בנשמתכם, קרו בחייכם אירועים שהעלו אותם אל פני השטח. בהתקדמות רוחנית מן הסוג הנכון, כל מה שנוגע לצמיחתכם יעלה אל המודעות בזמן הנכון ובדרך הנכונה. קו הגבול בין שלושת החלקים – המודע, הלא-מודע והתת-מודע, לא יכול להיות מובהק תמיד, אך באופן כללי, יש לזכור את החלוקה הזו, כך שאני נותן לכם את המשימה הזו ידידיי. אלה מכם שעשו את מה שהצעתי לגבי שכבת המודעות הראשונה, נסו עתה להתבונן בלא-מודע, אותו חלק שאינכם ערים לו אבל נמצא ממש מול החוטם. קחו את הקשיים או המצוקות המיידיים שלכם וטפלו בהם בדרך שהראיתי לכם.

עתה אציין שלוש מגרעות עיקריות באופי האנושי. שלוש המגרעות העיקריות, שמהן נובעים במישרין או בעקיפין כל החסרונות האישיים השונים שלכם, הן רצון-עצמי, גאווה ופחד. חשוב מאוד להבין זאת ידידיי. אתם אולי לא חושבים שפחד הוא מגרעת, אבל אני אומר לכם שכן; אם הייתם מוצאים אדם נטול מגרעות, הוא היה נטול פחד. כולכם יודעים שההפך מפחד זו אהבה. אך ידע זה כשלעצמו, לא די בו כדי להבין מדוע הפחד הוא מגרעת. ראשית יש להבין ששלוש מגרעות עיקריות אלה כרוכות זו בזו. אין אפשרות שאחת המגרעות נוכחת בכם, או שתיים מהן, אבל לא השלישית. אך מה שאכן אפשרי הוא שמתוך השלוש, מגרעת אחת או שתיים יהיו לא-מודעות, בעוד השלישית תבלוט בצורה גלויה למדי, אפילו לכם עצמכם. לכן חשוב כל כך שתכתבו את הסקירה היומית ותבחנו את התגובות שלכם לכל מה שהרגשתם במשך היום, גם בתגובה לתקריות שנראות לא חשובות כביכול. אם תנסו לתת ניסוח מתומצת לתגובה פנימית לא נעימה שחשתם, תמיד תגיעו למסקנה, שמרבית הזמן, יסוד הפחד מעורב כאן – הפחד שאנשים אחרים אולי לא יעשו את מה שאתם רוצים או לא יגיבו כפי שהייתם רוצים. במילים אחרות, אם קיים בכם רצון-עצמי חזק, אוטומטית קיים גם הפחד שרצונכם-העצמי לא יּוׂשבע, או שגאוותכם עלולה להיפגע. אם לא הייתה בכם גאווה, לא היה צורך לפחד שהיא תיפגע. אם לא היה בכם רצון-עצמי, לא הייתם צריכים לפחד שהוא לא יוׂשבע. ה קשר ברור. פחדים אלה, הרוחשים בסתר, מופיעים לעתים תכופות הרבה יותר ומזיקים הרבה יותר מאשר הפחדים הברורים והמובהקים.

אם תתחילו לבדוק את מגוון הרשמים שצברתם במשך היום ואת התגובות שלכם, תוכלו לראות היכן יסוד הפחד נכנס לתמונה והאם הוא קשור לרצון-עצמי ולגאווה, ובאיזו מידה. התחילו אם כן להתבונן בתגובות הפנימיות שלכם ולנתח אותן באופן הזה, אך בלי לנסות לשנות את עצמכם מיד, משום שרגשות אינם יכולים להשתנות בכוח הרצון בלבד, אולם הם ישתנו אם תלמדו תחילה להתבונן בהם. תפסו מרחק מה והתבוננו בפעילות התת-קרקעית של התגובות שלכם ובהתנהגות הזרמים השונים בנשמתכם. אם תעשו זאת בצורה עקבית במשך זמן מה, בסופו של דבר תיחלש העוצמה של התגובות שלכם ושל הרצונות והלחצים הפנימיים. הם לא ייפסקו לאלתר, אבל הם ייחלשו ותכיפותם תפחת. בסופו של דבר, אם תמשיכו לעשות זאת בלוויית תפילה מתאימה ורלוונטית, התגובות והרצונות שלכם ישתנו ויותירו אתכם אדם משוחרר.

ברצוני להעלות עתה שתי נקודות נוספות, שאינן קשורות לגמרי לדברים לעיל. רבים מידידיי כאן משתוקקים ברצינות למלא משימה בכרם האלוהים. אך האם שאלתם את עצמכם אי פעם האם אתם מוכנים לכך באמת? כשאני שואל האם אתם מוכנים, אין כוונתי שחייב להיות לכם ידע עצום, משום שהידע האינטלקטואלי הדרוש יינתן לכם בדרך זו או אחרת, לפי הצורך. אך מבחינות אחרות, האם אתם באמת מוכנים להקריב כאשר צריך להקריב? שאלו את עצמכם מדוע אתם רוצים לעשות זאת. כן, יש בכם חלק כנה ביותר שרוצה בכך, ואשר סיבותיו ומניעיו טהורים. אך נסו לגלות את החלק השני שמתערבב כאן, החלק שלא בהכרח מוכן לשלם את המחיר הנדרש, שרוצה רק סיפוקים לאגו. חלק זה רוצה למלא משימה, בעיקר כדי לקבל הכרה והערכה, ואולי כדי להציג דמות הרואית. לא ידידיי. עליכם לעבוד תחילה על הדברים הקטנים ביותר, לפני שתימֵצאו ראויים למלא משימה מסוג זה. אין לצפות להקלות מעולמו של האל מהבחינה הזו. הוא אכן נותן לכם הקלות בדרכים רבות אחרות, אולם כאן האחריות היא גדולה מדי. אם אתם ממלאים משימה, מחובתכם להבין שכבר לא מדובר רק בכם. גם אנשים אחרים מעורבים כאן, ואם תאכזבו אותם בכל דרך שהיא, הדבר יירשם נגדכם בצורה חזקה מאוד. עליכם לקחת בחשבון שתעבדו שנים רבות בלי לקבל כל הכרה; עליכם ללמוד להקריב באמת. עליכם לוותר לא רק על הנוחות ועל חלק מהזמן שלכם, אלא גם על דברים אחרים ידידיי. לא דברים חיצוניים, אלה קל הרבה יותר לוותר עליהם. לא. אלה דברים פנימיים, וביניהם, בדרך כלל, הדבר הקשה לכם ביותר: לוותר על הגאווה שלכם, על הפחד, על הרצון-העצמי, על האנוכיות, או על איבה או התנגדות לאדם מסוים.

מילוי משימה דורש חומרה יתרה כלפי העצמי, ומצד העצמי. פירוש הדבר הוא שלמשך זמן רב עליכם לסמוך, לא על הכרה משום צד אנושי, אלא על אנשים שבמקרה הטוב מתייחסים לעזרה שלכם כאל מובן מאליו, ובמקרה הרע הם נגדכם. למשך זמן רב עליכם לקחת בחשבון שאף אחד לא ידע, רק אלוהים ואתם עצמכם, מהו שאתם עושים. אם אתם עדיין מוכנים להמשיך בנסיבות כאלה, אתם תיבחנו בתמורה. ואם נראה שאתם מוכנים, ייתכן שנעמיד אתכם בניסיון, שעשוי להישאר בגדר ניסיון בלבד – שכן רבים נקראים אך רק מעטים נבחרים.

הנה לכם עצה נוספת ידידיי, לגבי פרט חיצוני. כשאתם יושבים כאן, או במדיטציה, אני מייעץ לכם להיות רגועים לחלוטין, ולא לשבת בשילוב רגליים או זרועות. הפנו את כפות הידיים כלפי מעלה, שכן במדיטציה טובה, בין אם זו ישיבה שכוללת טראנס או רק מדיטציה, כוחות חזקים נוכחים. כפות הידיים הן המקום הפתוח ביותר לקבל, ודרכן יכולים כוחות אלה לחדור אל תוככם ביתר קלות. אולי יהיו נוכחים כוחות ריפוי פיסי, או איזה כוח רוחני שנחוץ לכם, ואולי כוח שיעזור לכם להתגבר על כמה בעיות פסיכולוגיות. יהא הדבר אשר יהא, הוא חשוב עבורכם; ואם אתם יושבים בזרועות ורגליים שלובות, אתם מנתקים את הזרם הזה. משום כך אני נותן לכם את עצתי. לשבת כל הזמן באופן הזה עשוי להיראות כמו סבל בהתחלה, אבל אם תלמדו להיות רגועים לחלוטין, תהיו מסוגלים לשבת כך שעות בלי להרגיש. תרגישו שהידיים שלכם כמעט מתרוממות; אפילו לא תצטרכו לשאת את משקלן בחיקכם. הן יתרוממו מעצמן, כאילו פועל עליהן כוח חיצוני. לא תרגיש שום משקל בידיים. אם תוכלו להצליח בכך, בלי להתאמץ יותר מדי להתרכז, תרגישו רגועים לחלוטין ותחת השפעה מיטיבה ביותר.

ועתה יקיריי אני מוכן לשאלות שלכם.

שאלה: פירושו להכניס את עצמך למחזור האהבה הגדול?

תשובה: כן.

שאלה: קראתי בעיתונים שהאפיפיור מתנגד לכניסה אל תוך התת-מודע, שהדבר יכול להזיק.

תשובה: ובכן, הדבר יכול להזיק אם הוא נעשה על ידי אנשים שאינם מבינים איך לטפל בנושא. בהחלט. נזק רב נגרם, גם על ידי רופאים מוסמכים. ציינתי גם את זה. אם מפרקים את התת-מודע לגורמים, בלי לתפוש את קיומו של החוק הרוחני ובלי לדעת עובדות ואמיתות רוחניות מסוימות, אדם עשוי להתמוטט. כאילו פירקתם מכונה ואינכם יודעים איך להרכיב אותה מחדש. זה יכול להיות הדבר המועיל והנפלא ביותר, אבל הוא יכול גם להיות מסוכן ביותר, כמו לגבי דברים רבים אחרים. קחו למשל את עבודת המדיום: היא יכולה להיות הפנינה היקרה ביותר, והיא יכולה לגרום נזק רב. כך גם כאן. הכל תלוי בשאלה איך הדבר נעשה.

שאלה: נראה שיש להמון אנשים פרשנות שונה למילה "אהבה". האם תוכל לתת פרשנות משלך? אילו איכויות צריך האדם כדי להעניק ולקבל אהבה?

תשובה: אני סבור שהדרך הטובה ביותר לענות על כך היא במשפט אחד קצר: אהבה אמיתית חייבת להיות משוחררת לחלוטין מאגו, מגאווה, מיהירות ומרצון-עצמי. זו התשובה. אתם מבינים אם כן שרק מעט אנשים מסוגלים לאהוב אהבה אלוהית. האם זה עונה על השאלה?

השואל: כן, תודה לך.

שאלה: הייתי רוצה לדעת בקשר לחבר שנפטר. אני ממשיך לחשוב עליו, ואני תוהה האם יש לזה משמעות. למה אני ממשיך לחשוב עליו?

תשובה: נחוץ לי קצת זמן. רגע אחד. אתה ממשיך לחשוב עליו כי לעתים תכופות הוא נמצא בקרבתך. קרבה יתרה. הוא רוצה עזרה ואתה יכול לעזור לו, לא רק כשאתה מתפלל למענו, אלא גם אם תלמד אותו מספר דברים. חשוֹב עליו, על חייו, השקפותיו, והשווה אותם לידע הרוחני שאתה רוכש עתה, וראה היכן חסר בו משהו מהידע הזה. בגלל הדבר הזה הוא עשוי להיות במצוקה מסוימת. והיות שקיים ביניכם קשר חזק – והוא בוטח בך – אתה הוא זה שיכול לעזור לו. אתה יכול ללמד אותו במחשבה. אבל קודם כל חשוֹב מה עשוי להיות חסר בידע הרוחני שלו ולהכשיל אותו עכשיו, ואז תוכל ללמד אותו. ייתכן שלפתע פתאום, באחד הימים, תהיה בך מחשבה בצורת שאלָה. כך הוא אולי יעורר בך את היכולת לנהל איתו מעין שיחה, דבר שימושי ביותר.

שאלה: אבל אני לא בדיוק מבין איך אני יכול לעזור לו.

תשובה: כפי שאמרתי, אם תחשוב על השקפותיו, בלי ספק תראה שהיו לו כמה וכמה דעות לא נכונות לגבי האמת הרוחנית. החסר הזה מהווה עבורו מכשלה עכשיו. את זה תוכל ללמד אותו אם תנהל איתו שיחה במחשבה.

שאלה: האם אני צריך להמשיך לחשוב עליו?

תשובה: אתה לא צריך לחשוב עליו כל הזמן. מספיק שתבין היכן החוסר באמיתה רוחנית חייב להוות מכשלה עבורו עתה. הכרתָ אותו אחרי הכל, והכרתָ חלק מדעותיו ועמדותיו, שעשויות להצביע על המסד הרוחני שלו. כאן יש לך רמז היכן טמונים קשייו. ואז קח חמש דקות מדי יום, מתי שתרצה, דבר איתו על הדברים האלה, כאילו היה בשר ודם. אינך צריך לעשות זאת בקול רם. הסבר דברים מסוימים שאתה לומד ושהוא עשוי לא להאמין בהם עדיין. זה יעזור לו משום שהוא בוטח בך, וממך הוא עשוי לקבל דברים יותר בקלות מאשר מאנשים מסוימים שיש לו גישה אליהם, גם בעולם הרוחני. ובכן ידידיי, די והותר בכך לערב זה. על כן אני מותיר אתכם עם ברכותיו של האל עבור כל אחד מכם. מי ייתן והוא יעניק לכם את הכוח ואת האומץ ואת האור להתמודד עם עצמכם, להיות פתוחים לשנות כיוון ולהפנות את חייכם לערוץ הנכון, שיאפשר לכם להרבות הרמוניה. לעולם אל תרגישו בודדים או לבד בעולם, משום שאלוהים נמצא כאן ובכל מקום, והוא רוחש אהבה רבה מאוד לכל אחד מכם. לכו בשמחה ובשלום. היו באלוהים!

נערך על ידי ג'ודית וג'ון סאלי